Tuesday 6 September 2016

Bantuan Dana Untuk Memperkasakan Dakwah Media Dokumentari Kuliah Sunnah (DKS)

Dokumentari Kuliah Studio (DKS) RAYU DANA RM 15k BAGI MEMPERKASAKAN DAKWAH MEDIA

Satu kerugian besar sekiranya kuliah2 agama yg di sampaikan kini tidak di rekod dan di kongsikan , ia hanya akan di bawa pergi bersama angin yg lalu begitu saja..

Bertitik tolak dari situlah, dgn sedikit dana sendiri juga bantuan sahabat2 , DKS cuba menyusun pelbagai strategi bagi memperkasakan dakwah melalui media..

DKS yg di latari oleh kelompok anak muda yg punyai visi dan misi bagi mengegar lenyapkan kesyirikan serta menegakkan kalimah tauhid dgn idea2 kritis dan sentiasa komited serta responsif dalam memperkasakan jaringan dakwah media spt YouTube , Facebook dll.

Faktor kewangan adalah kekangan bagi DKS utk mempersiapkan kelengkapan peralatan spt set kamera , audio dan komputer sejajar dgn perkembangan teknologi yg ada penyebaran agar wahyu dari langit ini dapat merentasi daerah dakwah yg luas..

Setiap kita punya kewajiban untuk berdakwah. Harus ada di kalangan umat akhir zaman yang menunaikannya di suatu tempat atau negeri.

Kefarduannya x terlepas dari kita semua jika tiada yg menunaikannya bagi mengugurkan kewajibannya kepada yg lain..

Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung.” (QS. 3:104)

DKS tiada kaitan dgn mana2 badan politik dan bebas dari sebarang Idealogi songsang. Objektif utama DKS adalah bertujuan merakamkan kuliah2 agama dari seluruh Malaysia dan menyebarkan semua rakaman tersebut ke seluruh ceruk pelusuk utk manafaat pelbagai golongan dan menjadikan channel DKS sebagai sumber rujukan genarasi akan datang..Insha Allah

Untuk tujuan ini , kami (DKS) mempelawa para dermawan dari mana2 syarikat dan org perseorangan di luar sana utk bersama sama bagi menjayakan tujuan murni ini.

Di maklumkan rayuan dana 15k ini akan di gunakan utk perkara spt di bawah:
- 2 unit PC dan kelengkapan
- 1 Set Kamera , audio dan kelengkapannya.

Berinfaklah mengikut kemampuan masing2 dgn niat yg ikhlas kerana bukan nilai yg di utamakan , tapi usha yg kita lakukan utk agama ini lebih penting dgn mengharapkan ganjaran yg baik di sisi-Nya.

Semoga Allah merahmati dan memberikan ganjaran dan balasan yg baik kepada tuan/puan semua..Insha Allah

Sumbangan boleh di salurkan ke:

DOKUMENTARI KULIAH STUDIO
MAYBANK
5629 9100 7355

Sila hubungi Abu Ebrahim 017-2211426 utk sebarang pertanyaan.

Aktiviti DKS , sila layari dokumentarikuliah.com

KOMITED MEMPERKASAKAN DAKWAH

Dengan rendah hati kami ingin memohon sumbangan untuk membeli komputer untuk tujuan dakwah seperti edit video-video kuliah ustaz sunnah di Kelantan dan Johor Bharu, InsyaAllah.

Menjadi aturan hidup, manusia tidak mampu melakukan segala-galanya dengan sendiri, sebaliknya memerlukan pihak lain untuk membantu merealisasikan kehendak.

Oleh yang demikian, berlakulah sikap toleransi dan tolong menolong sesama manusia.
Dalam hal itu, Islam telah memberikan petunjuk terhadap adab-adab apabila di bantu.

Di antara adab-adab tersebut adalah dengan bersyukur atau kata lain berterima kasih terhadap pihak yang telah memberikan bantuan.

Di dalam hadith yang diriwayatkan oleh al-Tirmizi, al-Nasaie, Ibn Hibban dan lain-lain yang dinilai shahih oleh al-Syeikh al-Albani, Baginda shallallahu'alaihiwasallam bersabda:
"Sesiapa yang dibuat kebaikan kepadanya, lalu dia berkata kepada orang yang melakukan (kebaikan tersebut dengan ucapan): Jazakallahu khaira

(Semoga Allah membalasmu dengan kebaikan), maka dia telah memberikan pujian yang terbaik".
Demikian juga di dalam hadith yang diriwayatkan oleh al-Bukhari dalam al-Adab al-Mufrad, Abu Daud, Ibn Hibban dan lain-lain daripada Abi Hurairah radhiallahu'anhu, sabda Baginda shallallahu'alaihiwasallam:

"Tidak (dikira) bersyukur kepada Allah bagi sesiapa yang tidak mahu bersyukur/berterima kasih kepada manusia".

Objektif sumbangan ini ialah membantu memperbanyakkan video-video ustaz sunnah supaya ia menjadi rujukan kepada masyarakat kita yang ketandusan ilmu.

Semoga dengan usaha yang sedikit ini mempu membantu mempertingkatkan paradigma dakwah kita ke persada dunia.

Segala sumbangan hendaklah disalurkan kepada:
Akaun Maybank

Dokumentari Kuliah Studio
5629 9100 7355

📱Untuk Pertanyaan
Sila Hubungi :
017 2211 426
Abu Ebrahim

mohon tulis PC untuk rujukan kami.

No comments:

Post a Comment