Thursday 3 January 2019

5 Pesanan Untuk Usahawan Melangkah ke 2019

5 pesanan untuk usahawan melangkah ke 2019.

Saya mahu ingatkan diri saya dan berkongsi kepada semua.

1. Betulkan mindset berniaga. Jangan kejar duit tapi jika kita ada apa yang duit suka, duit akan berlari-lari masuk dalam poket kita.

2. Usah mengikut bisnes orang lain membuta tuli. Contohi sikap mereka lebih memberi manfaat. Kita bina ekosistem bisnes yang saling menyokong. Kolaborasilah.

3. Keluarga adalah sebab utama kita berniaga. Berniaga itu boleh, jangan sampai abaikan keluarga. Niat di hati walau sedikit masa dengan mereka, pastikan ia berkualiti. Restu dan redha mereka adalah doa terkuat rezeki masuk.

4. Ubah strategi bisnes jika 2018 kita gagal. Ubah sikap yang buat bisnes kita jatuh. Ekonomi, kuasa beli itu luar kawalan. Kita hanya boleh kawal minda dan sikap kita saja.

5. Belajar dan terus belajar. Orang pendapatan 1 juta sebulanpun masih belajar. Banyakkan membaca, berbual dengan orang yang betul, bina geng niaga positif dan ketahui apa yang paling penting dan perlu untuk kita bangkit pada 2019.

365 hari jangkamasa yang ada. Tahu rancangan setiap hari agar kita tidak membuang dan rugi 1 hari yang mungkin bernilai.

Usah banyak MENUNGGU. Masa terus berjalan.

Selamat datang usahawan semua ke tahun 2019 yang lebih baik dan menguntungkan! 😊

-Mohd Noor Azam Tuan


No comments:

Post a Comment