Thursday 3 August 2017

Fitnah Terhadap Syeikh Hussain Yee

[FITNAH TERHADAP SHEIKH HUSSAIN YEE OLEH PAGE AHLUSUNNAH WALJAMAAH KELANTAN]

Seorang individu menghubungi kami melalui 'Private Message' di Page kami bertanyakan adakah betul dakwaan dari page 'Ahlusunnah Waljamaah Kelantan' (ASWAJA Kelantan) ini. Maka kami mengambil langkah menghubungi Sheikh Hussain Yee sendiri bagi mendapatkan kepastian. Apa jua berita yang kami terima kami akan siasat sebelum dikongsikan.

1. Gambar yang digunakan oleh ASWAJA Kelantan ini merupakan gambar 3 tahun lepas semasa pengebumian ayah kepada salah seorang jemaah Al-Khaadem iaitu Amiruddin yang berdiri di sebelah kiri Sheikh Hussain Yee di dalam gambar. FITNAH dari ASWAJA Kelantan.

2. Pada tarikh yang disebut oleh ASWAJA Kelantan, Sheikh Hussain Yee tiada di Melaka tetapi berada di pejabatnya sepanjang pagi dan berkuliah pada sebelah malam. Jelas ianya adalah fitnah dari pihak ASWAJA Kelantan.

3. Sheikh Hussain Yee bukannya baru memeluk Islam tetapi beliau telah memeluk Islam lebih dari 40 tahun. Barangkali ada di kalangan admin ASWAJA Kelantan yang lebih muallaf dari Sheikh Hussain Yee dari segi usia Islamnya.

4. Seruan oleh ASWAJA Kelantan agar Non Muslim yang ingin memeluk Islam untuk memeluk Islam sebagaimana yang dibawa oleh Nabi Sallalahu Alaihi Wa Salam. Alhamdulilah, beribu individu telah memeluk Islam melalui usaha dakwah Sheikh Hussain Yee di seluruh dunia. Apa pula usaha ASWAJA Kelantan dalam berdakwah kepada Non Muslim selain dari menyebarkan fitnah terhadap sesama Muslim?

Hanya dengan menggunakan nama Ahlusunnah Waljamaah tetapi akhlak buruk mengfitnah itu sudah tentunya bukan akhlak ajaran Ahlul Sunnah yang sebenar.

Kami tidak akan bercakap bagi pihak Sheikh Hussain Yee tetapi barangkali beliau akan mengfailkan saman malu terhadap para Admin page ASWAJA Kelantan yang berniat buruk merosakkan imej beliau. Akhir kalam, Sheikh Hussain Yee mendoakan agar Allah membinasakan mereka yang suka mengfitnah dan semoga doa Sheikh Hussain Yee dimakbulkan kerana tiada hijab bagi doa orang yang ditindas. Allahuma Ameen.

Admin

Sumber: Page Bro Firdaus Wong


No comments:

Post a Comment