Thursday 4 February 2021

3 Cara Buat Pelanggan Beli Lagi Dengan Kita "Repeat Order"


3 Cara Buat Pelanggan Beli Lagi Dengan Kita "Repeat Order"

3 Cara Galakkan Pelanggan Beli Lagi

1) Selalu keep in touch dengan pelanggan
Buka ruang komunikasi dengan mereka. 
Apabila anda mempunyai ruang untuk berkomunikasi dengan pelanggan, anda akan dapat tahu maklum balas mereka mengenai produk. 
Ini juga akan memudahkan anda untuk mengenali pelanggan dengan lebih dekat.
.
2) Ingatkan pelanggan tentang kewujudan bisnes anda
Hantar email, sms, whatsapp, telegram. Kongsi tips, info terkini produk, promosi, ucapan perayaan atau hari-hari tertentu yang special.
Contoh, hantar ucapan Selamat Hari Lahir Cik Puan Anis, dapatkan kek percuma dari Laila Bakery sebelum 30 November ini.
.
3) Cipta pengalaman luar biasa dengan pelanggan
Tawarkan after sales service
Pastikan team anda sangat terlatih untuk berikan customer service yang bagus kepada pelanggan. 
Layanan yang diberikan kepada pelanggan after sales service akan mempengaruhi persepsi pelanggan terhadap jenama yang kita bawa.
.
4) Buat loyalty program
Program kesetiaan pelanggan bukan hanya tawaran potongan harga. Guna data dan sejarah pembelian pelanggan untuk beri tawaran yang tepat dan relevan kepada pelanggan.
Boleh juga guna cara lain seperti sistem kumpul points, kumpul 10 cop pembelian atau belanja RM200 ke atas dapat offer sesuatu.
Secara keseluruhan ia meningkat pengalaman pelanggan bersama bisnes kita.
.
.
#hasbulbrothers
#usahawanbangsapejuang

Kredit 
#hasbulbrothers 
#NotaIlmuPilihan 
#MalaysiaMembaca 

Join Channel Telegram 👇 
t.me/NotaIlmuPilihanAdleazme
t.me/NotaIlmuBisnesPilihanAdleazme

No comments:

Post a Comment