Menggunakan
Elemen Angka Dalam Headline
Tak dinafikan bahawa elemen angka sangat mempengaruhi prestasi headline.
Antara jenis angka yang kita boleh gunapakai ialah angka ringgit @ jualan, angka isi kandungan, angka tempoh masa & angka statistik.
===
Contoh angka ringgit @ jualan.
===
(1) "Kalau tak membantu, mustahil kami ada 300 pelanggan yang repeat order."
(2) "Selepas menggunakan blueprint terbaru, purata ejen kami menjana untung RM500-RM700 sebulan."
===
Contoh angka isi kandungan.
===
(1) "Walaupun hanya 50 ml, serum kami boleh guna sehingga 2 bulan."
(2) "Kecil-kecil cili padi. Walaupun kecil, kereta anda akan wangi selama 3-4 minggu dengan hanya 1 unit XYZ."
===
Contoh tempoh masa.
===
(1) "Ujian makmal menunjukkan rambut pengguna boleh tumbuh seawal 3-5 hari."
(2) "Dalam 3 hari, kami pastikan barang anda sampai terus di depan rumah."
===
Contoh angka statistik.
===
(1) "Mengikut Dr Oz, asam gelugur membakar lemak 5x lebih pantas."
(2) "8/10 pelanggan kami setuju bahawa asam pedas Pak Tam buat mereka teringat masakan ibu di kampung."
Bahaya angka dalam copywriting.
Ramai pengguna ditipu oleh angka yang diwujudkan oleh usahawan.
Sebagai orang Islam, kita mesti lah mencari rezeki yang halal. Setiap claim kita mesti lah disahkan oleh pihak berwajib.
Adakah anda nak baca percuma 3 contoh copywriting lengkap yang saya tulis? Anda boleh tiruvasi dari situ.
Anda boleh klik link dalam komen pertama.
Kredit
#AimanIsmail
#NotaIlmuPilihan
#MalaysiaMembaca
Join Channel Telegram 👇
t.me/NotaIlmuPilihanAdleazme
t.me/NotaIlmuBisnesPilihanAdleazme
No comments:
Post a Comment