Sunday 4 August 2019

Ini Kisah Team Sales

Ini kisah team sales..
Seorang suami
Seorang ayah
Seorang kawan

Honestly, aku mmg xtauu mcm mana dia closing..gaya dia mmg mcm tu

Masa aku nak bagi offer letter,
Aku ckp KPI Rm10k,
Aku tanya boleh ke kalo aku letak RM15k?

Dia cakap letak la RM20k

Ingat dia main2..

Sekali seriuss wooo..dia sendiri suruh letak KPI camtu

Terpaksa la aku print lagi sekali offer letter

Aku tau dia boleh buat sendiri,
Tapi dia still nak jadi staf

Nak belajar katanya..

Itu beza nya org yang sombong ego kelangit berbanding dengan org yg nak belajar bisnes

Mula dari bawah, tak salah

Mmg itu la prosesnya..

Kena ikut tangga yg ada

Jgn memvavi vuta tengok org buat jadi, kita terhegeh2 nak jadi mcm dia

Tengok dulu diri..

Dah cukup ke ilmu tu?

Dah usaha cari ilmu ke tu?

Kalo dh usaha, tahap mana usaha tu..?

Aku dh cakap kt mamat dlm gambar ni, ko boleh buat sendiri, ikut suka nk dtg opis kul berapa

Tapi dia still dtg punch card

Ape kes?

Sebab nya..

Dia nak disiplin kan diri

Disiplin ni penting utk sorg usahawan..

Kena buat tanpa alasan
Kena jaga masa
Kena berdikari
Kena ikut target
Kena buat sampai jadi

Hhehe..ok dah membebel..

Balik pada kisah mamat ni..

Almost tiap hari dia achieve target, dapat daily bonus

Tapi x ambil daily, dia simpan..kumpul..baru ambil

Disiplin kan?

Dia selalu sebut..

Anak
Anak
Anak

Hang?

Pitih
Pitih
Pitih

😜

-Mahram Md Zain

No comments:

Post a Comment