Tuesday 9 April 2019

5 Perkara Penting Untuk Berjaya


semalam sembang dengan kawan2 yang sama2 berniaga.
Saya nak share 5 perkara penting apa kami sama2 belajar sesama kami adalah :-

1-DALAMAN- Dalam apa2 tindakan,Allah adalah no 1.
Sesuatu yang mustahil bagi kita, sangat mudah bagi Allah.
Jadi, kuatkan dalaman dengan bangun awal pagi,sedekah dhuha dan tahajjud.Ini asas peniaga berjaya yang ramai saya jumpa.

2-SIKAP-90% orang berjaya atas muka bumi ni mempunyai sikap dan disiplin yg tinggi.So untuk naikkan bisnes,ubah dulu sikap kita.

3-BELAJAR- Jangan berhenti belajar.Belajar bukan hanya dengan kelas.Kita boleh belajar dengan membaca.Banyak gila buku yang x mahal,tapi ilmu dalam tu bernilai jutaan ringgit.

4-SUPERMAN-Kita tak perlu tahu semua benda untuk jadi kaya raya.Cukup tahu asas,kemudian cari orang yg layak untuk siapkan. Saya tak pandai pun buat website.Tapi saya faham asas.Apa itu domain,apa itu hosting. Saya hanya cari pembuat website dan cari team marketing dan gabung kepakaran mereka.Maka terhasillah 1 projek yang bawa income.

5- KAWAN-Dengan siapa kita berkawan hari ini, akan menentukan siapa kita 5 tahun lagi. Tak yah pergi jauh la,tengok tahun depan apa jadi .Kalau tak ubah kawan tahun ni ,tahun depan still sama.

-Amiru

No comments:

Post a Comment